carolinatyp

Alla inlägg under januari 2013

Av Carolina ~ - 29 januari 2013 18:11

Hej! Jag vet att jag inte har uppdaterat på evigheter. Jag har inte haft någon lust helt enkelt. Jag vill blogga när jag känner för det/har något att blogga om och det kände jag inte just då. Men nu är jag igång igen! Jag vet inte riktigt, men jag tror att mina blogginlägg har varit ganska dystra ett tag. Jag har själv varit ganska dyster. Nu? Jag är taggad till 10000%. Jag är glad. Solen har till och med börjat skina, inte helt fel det heller? Jag är en väldigt vädermänniska, jag älskar solen, jag behöver ljuset. Nu börjar det komma lite smått, och det är så fint. Jag finner allt oftare ögonblick när jag är glad för ingen anledning allas och det är också fint.


Det är 135 dagar kvar till sommarlovet. Jag har världens förhoppningar på det här sommarlovet och om alla mina planer går igenom kommer detta bli världens bästa sommarlov. Vi får se sen om det blir klart, det är bara planer, men jag längtar ändå. Det är 99 dagar kvar till världsbästa dagen, då är det dagen jag ska se mina fina killar live. Jag trodde ärligt att den dagen aldrig skulle komma, men nu är det 99 dagar kvar och jag längtar supermycket. Det kommer bli världsbäst.


Det enda som egentligen har hänt är väl att vi har tagit bort vår katt, Sigge. Han blev 18 år gammal och mamma har haft honom sen han var liten. Han har funnits där hela mitt liv och jag tror inte riktigt jag har fattat det än. Han var världens finaste katt. På något skruvat sätt är jag ändå lättad, jag vet inte. Inombords kanske jag har gått och oroat mig över den dagen vi skulle behöva ta bort honom, och när vi fick ta bort honom kanske det var som att det släppte. Han slutade i stort sett äta, han åt bara lite. Han fick medicin osv. men det hjälpte inte på typ 4/5/6 dagar och då var det nästa skönt att ta bort honom. Han var gammal. Världens bästa katt, jag älskar dig.


Jag har även beställt böcker och de borde komma vilken dag som helst, jag är så förväntansfull! Jag har beställt Wallflower, som då är den nyutkomna svenska översättningen av The perks of being a wallflower som jag såg filmatiseringen av. Varken boken eller filmen har funnits på svenska, filmen har inte gått på bio i Sverige, så jag är supertaggad på att läsa boken. Den otextade filmen var superbra, helt otrolig. Jag har också köpt Förr eller senare exploderar jag av John Green, författaren till en utav mina favoritböcker Var är Alaska. Superdupertaggad på den med, det ska bli så kul! Puss

Av Carolina ~ - 28 januari 2013 21:58

Jag vet att jag uppdaterar jättedåligt. Jag finns alltid på Tumblr, uppdaterar där varje dag. Det är www.carolinatyp.tumblr.com

Av Carolina ~ - 9 januari 2013 17:45

Herregud vad snygga de är och jag vill verkligen, verkligen ha ett par!!  

Av Carolina ~ - 8 januari 2013 11:30

Sitter här och lyssnar på Nirvana, och Kurt Cobain var den briljantaste man som någonsin levt. Jag har ju läst en biografi om honom som gjorde att jag började lyssna på deras musik. Jag avgudar inte deras musik, det kanske inte är min musiksmak egentligen, men de har en hel del bra låtar. Det jag tycker är roligast egentligen är att titta på deras framträdanden på Youtube för att Kurt Cobain är så jävla cool. Det är synd att det inte finns människor som han eller band som Nirvana längre.


När det gäller musik tycker jag att jag är född under helt fel årtionde. De enda riktigt briljerande artisterna/banden som finns nu är svenska. Kent & Håkan Hellström. De som jag har lyssnat mindre på, som Markus Krunegård & Lars Winnerbäck. Visst, jag älskar One Direction, men vad ska man komma ihåg dem som? De har inga texter att prata om och trots att jag tycker att de är väldigt äkta i jämförelse med många andra band/artister så är de ingenting mot Nirvana.


Jag vet inte om jag har lyssnat så mycket från 80-/90-talet men det var en helt annan sak då. Allting var ändå om pengar, men det fanns folk som Kurt Cobain som vägrade vara en liten del i en stor musikindustri. Helt ärligt vet jag inte om det finns sånna personer längre. Det är synd, musiken idag är inget vidare. I alla fall inte den musiken som finns på topplistorna.


Herregud vad jag hade velat se Nirvana när de spelade på Reading 1992. Har sett många av de framträdanden de gjorde och vilken show. Nästa år är det 20 år sen han dog. Jag hade gärna velat se dem live trots att jag inte är ett jättestort fan av deras musik. Puss.

Av Carolina ~ - 4 januari 2013 15:19

Hej! Tänkte göra en lite sumering, vilka böcker jag har läst i år. Det här blir en lång lista, haha.


Och sedan kom hösten av Jodi Lynn Anderson
Dolt virus av Michael Colman
Älskar - Hatar av Jenny Downham
Isnätter av Malin Isaksson
Generalen av Robert Muchamore
Resten får du ta reda på själv av Lauren Oliver
Zäta och rosens hemlighet av Elsie Petrén
Harry Potter och den flammande bägaren av J.K Rowling
Pojkarna av Jessica Shiefauer
I taket lyser stjärnorna av Johanna Thydell
Hoppas av Åsa Anderberg Strollo
Gossip Girl: Ni vet att ni älskar mig av Cecily von Ziegesar
Gossip Girl: Allt & lite till av Cecily von Ziegesar
Gossip Girl: För det är jag värd av Cecily von Ziegesar
Hål i huvudet av Jenny Jägerfeld
Fråga Alice av Anonym
Törst av Richelle Mead
Fruset blod av Richelle Mead
Skuggkysst av Richelle Mead
Löftet av Richelle Mead
Andens kraft av Richelle Mead
Mockingjay av Suzanne Collins
Under trottoaren av Pernilla Glaser
Liv och Lovisa av Emma Granholm
Simon och Sophie av Emma Granholm
Sjutton år och skitsnygg av Emma Granholm
En bit av mig fattas av David Levithan
En parlör för älskande av David Levithan
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av John Johnsson
Audrey av Robin Benway
Guccikrigaren av Jenny Gucci
Percy Jackson: Född Till hjälte av Rick Riordan
Percy Jackson: Monsterhavet av Rick Riordan
Percy Jackson: Titanernas förbannelse av Rick Riordan
Percy Jackson: Kampen om labyrinten av Rick Riordan
Percy Jackson: Striden om olympen av Rick Riordan
Dare to dream - life as One Direction av One Direction
Ful eller snygg av Scott Westfeld
De rätta av Scott Westfeld
Du glömde säga hejdå av Sarah Dessen
Pants on fire av Meg Cabot
Jellicoe Road av Melina Marchetta
Du kanske inte vet det, men döden spelar faktiskt inte handboll av Linda Belanner och Fredrik Persson
Sommar för evigt av Jenny Han
På flykt från andra världeskrigets fasa av Kim M. Kimselius
Scorpias hämnd av Anthony Horowitz
Baristas: Tredje boken av Denise Rudberg
Kurt Cobain finns inte mer av Hanna Jedvik
Only väg is upp av Emmy Abrahamson
Tankeläsaren av Kristin Cashore
Var är Alaska av John Green
Guldkompassen av Philip Pullman
Kurt Cobain: Heavier than heaven av Charles R. Cross


Jag har alltså läst 52 böcker under 2012. Jag har läst otroligt dåligt under hösten, då jag endast har läst ett par eller tre böcker per månad. Inte bra! De med fetstil är de tio stycken som jag tyckte var bäst. Nu i år ska det läsas mer! :) Puss

Ovido - Quiz & Flashcards