carolinatyp

Alla inlägg under maj 2011

Av Carolina ~ - 29 maj 2011 11:41

Hejdär! :D


Nu är jag tillbaka från Skräddartorp! (Jag kom yillbaka i fredags... men) Vi hade det skitbra där. Det var jättemysigt. Även om det regnade typ hela tiden så älskade jag att vara där och alla ville typ stanna kvar. (-:


När vi kom dit på onsdagen packade vi upp och sen åt vi lunch. Jag åkte dit med Tova, Alice, Tilda & Tovas pappa körde, vi körde såhär namnlekar typ hela vägen. (a) Sen efter lunchen hade vi våra grupper det första "passet" där vi skulle bygga en kupikmeter av saker från skogen. ^^ Det gick riktigt bra. Efter det hade vi hjärt- och lungräddning och sen paddlade vi kanot. Jag fick paddla med Matilda, och när man väl lärde sig gick det riktigt bra & det var riktigt kul! :D Sen hade vi inga fler "pass" den dagen, utan sen hade vi Mästarnas mästare tävlingar. Det var massa olika grejer, och jag är faktiskt riktigt nöjd med vad jag gjorde där. :) Elin, Matilda & Alice gick till final, alla tjejer såklart! :D Efter det badade jag & några till, haha, det var svinkallt. :3 Efter det åt vi och sen gick vi och la oss totalt utmattade vid 00.00 (a)


Vid 05.15 vaknade jag och var tvungen att gå på toa, sen kunde jag inte sova något mer, så jag låg vaken till 07.30 då vi skulle göra oss klara för att äta frukost. ^^ Efter det hade vi vårt första "pass", vi skulle tälja och sånt. Jag skar mig inte, haha! :D Sen skulle vi laga lunchen, och det var askul för Johan i min grupp satt och pratade riktigt Gustafs-mål hela tiden. :p Sen hade vi lite fri tid innan vi skulle ha Mästarnas mästare - finalen som var riktigt rolig att titta på, typ "kom ihåg - trappan". När den var slut paddlade vi iväg allihopa till en ö där vi grillade korv. Det är jättekul och paddla, men drygt. :3 Sen var alla typ skittrötta och jag & Tova gick och la oss ganska snabbt, fast uppe på loftet för det hade regnat in i vårat tält.


På freagen vaknade vi av några som kom ock väckte oss, för "min" grupp skulle ha fukost passet, så vi gick upp och gjorde klart frukosten. (: Sen skulel vi städa hela huset typ, så jag fick dasuga övervåningen där lärarna hade sovit. ^^ Sen packade vi ihop allt. Dom som åkte med föräldrarna fick åka efter lunch, men eftersom jag åkte med Tova & hennes pappa var tvungen att vara kvar, fick vi vara kvar och städa, jag fick diska. Haha, skittråkigt. :p Sen åkte vi hem och jag sov i bilen! ^_^ Det var iaf jätteskönt och komma hem. Men man ville samtidigt vara kvar. :p Det var jättekul där och en riktigt upplevelse. :D


Bilder kommer sen!


Pusshej.

Av Carolina ~ - 22 maj 2011 17:22

Darlah:

172 timmar på månen.


  


"Något mörkt och hemskt lurar på månen. Men vad? För att ta reda på det behöver dom pengar. Vore inte en tävling, ett lotteri om att tre ungdomar ska få följa med till månen helt perfekt? Jovisst. Men det som lurar på månen är farligare än dom trodde..."


Mia från Norge, Antonie från Frankrike och Midori från Japan vinner NASA:s lotteri om en resa till månen. Det har nämligen vistas sig att under månfärderna 1970-1975  bygdes en rymdbas - som var topphemlig. Nu ska Mia, Antonie och Midori bo på den. Astronauterna och forskarna vet att det är något på månen, och det var därför dom startade lotteriet. För att få sponsorpengar. Men när dom väl har kommit fram och bara varit där i några få timmar, stängs huvudströmmen av. Två av ingenjörerna går för att fixa det - och kommer aldrig tillbaka. Det visar sig att faran på månen är så mycket hemskare, farligare och mer brutal än någon kunnat gissa..


3 ord. Jag. Älskar. Den. Boken är helt underbar. Riktigt spännande och läskig, det kryper under hela huden på en när man läser den. Den är faktiskt lite chockerande, men jag älskar den. Jag brukar inte tycka om riktigt läskiga böcker, men den här är super.

Av Carolina ~ - 22 maj 2011 16:48

Hejhopp!


Tova åkte hem för ett tag sen, hon sov här & så satt vi upp tältet så vi ska veta hur vi ska göra när vi åker till Skräddartorp på onsdag. :D Igår tittade vi på Wild Child, åt popcorn och hade skitkul & idag hr vi mest legat och läst, eheheh. ^^


 Som sagt så åker vi på lägerskola på onsdag och det kommer bli skitkul! :3 Jag har längtat så länge, och jag & Tova har planerat en massa saker hur länge som helst. :D För hoppningsvis kommer det komma en massa bilder när jag kommer tillbaka på fredag. :)


Mellan onsdag och fredag kommer jag inte ha tillgång till dator! (Eller mobil)

 

Jo! I torsdags cyklade vi ju 3 mil med skolan & det gick ganska bra, förutom att jag ramlade, haha. :p Matilda ramlade också, hon fick åka in och sy 7 stygn, och det fick tack och lov inte jag göra. (y) Men man hade en rejäl träningsverk på fredagen i alla fall. ^^'

 

Kram!

Av Carolina ~ - 18 maj 2011 18:22

 

Av Carolina ~ - 18 maj 2011 18:11

          

Av Carolina ~ - 18 maj 2011 17:53

Hejhoooopp! :-D


Är superglad! Mår underbart, hehehe. :D Mitt liv är ganska enformigt för tillfället förutomminälskling! Idag är det ett är sedan min kusin, Jimmy dog.. Usch, tiden går äckligt snabbt & jag saknar honom! :(


I morgon ska vi cykla tre mil med skolan, så totalt onödigt. ;p Men den blir nog gnsk okej & vi får ju sluta tidigare. (a) Typ runt Tårsång och en massa. :s


Nu ska jag gå & titta på film!


Pusshej.

Av Carolina ~ - 16 maj 2011 15:15

Tjena! (a)


Nu var det länge sen jag bloggade, tycker jag iaf. :p Det har inte hänt så mycket speciellt.. Förutom;


Jag va med Adina igår också, vi tittade på film. :3 Dear John, älskar, den är så superbra!


I lördags var jag på Hedemora marknad, köpte en tröja & träffade Ellen. :D Det va faktiskt kul, fast lite för mycket folk för min smak. ^^ Men ändå älskar jag marknader.


I söndags var jag, pappa & Jonathan på cirkus i Borlänge. Helt suveränt! Vi träffade söta lilla Molly med familj där, så vi satt bredvid dom & när musiken började vart hon så rädd så hon nästan började gråta, stackarn. D:


Ha det!

Av Carolina ~ - 9 maj 2011 15:52

 


Hej! Jag heter Carolina och jag är 13 år gammal. Jag skriver det jag vill, det jag tycker, tänker och det som inspirerar mig. Kent, One Direction, Håkan Hellström, Harry Potter, One Tree Hill & Gossip Girl är kärlek.
Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

 

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards