carolinatyp

Alla inlägg under december 2012

Av Carolina ~ - 30 december 2012 18:35

Hej! Jag ska bara blogga jättesnabbt, för Tova är här, men andra delen av årsumeringen kommer nog upp imorgon. :) Jag vet att jag bloggar jättedåligt, men ska försöka efter nyår! På jullovet gör jag ingenting förutom att sitta uppe hela nätterna. Nu ska jag och Tova snacka skit. ;) Puss

Av Carolina ~ - 29 december 2012 00:48

Av Carolina ~ - 21 december 2012 19:45

Hej. Det är endast 1 vecka kvar av 2012 och därför tänkte jag summera hela året. Här kommer första delen, enjoy!


Början av året har jag inte så mycket att skriva om. Jag gick i världens superbästa klass och vi hade en otrolig tid tillsammans. Sandra och Matilda hade disco med bästa klassen och det var självklart jättekul. Jag saknar er massor.

 

Jag hade stor ångest över högstadiet. Jag visste inte vart jag skulle börja någonstans. Självklart, självklart ville jag börja i Säter med alla mina vänner. Det verkade som att vissa trodde att jag bara valde att börja i en annan skola och att det var så enkelt, men det var det verkligen inte. Jag var jätteträdd, för att jag visste att jag skulle bli totalt ensam. Men jag troddwe på skolan och det var det som drev mig.


Den 28 april fick jag en underbar tremänning vid namn Kendra. Du är välrdens finaste och bästa, och jag älskar dig så mycket.

 

 


Veckan innan Säfsen var jag med några klasskompisar hela veckan, vi cycklade runt och badade osv. och det var väll ungefär den enda fina sommarveckan vi har haft på hela året. Det var otroligt varmt och otroligt kul!


Den 3 juni åkte vi på världens bästa, underbaraste, roligaste och minnesvärda klassresan med klassen! Det var så sjukt kul. Vi åkte ju till Säfsen, och även fast det var ganska roligt väder var det skitkul. Jag hade inte alls samma ångest om att vi skulle sluta som jag hade i fyran, men jag hade det ändå. Jag ville verkligen inte skiljas från dem, även fast det var enklare den här gången.


 


Den 13 juni var det skolavslutning, och det var så jävla skönt, haha. Dock visste jaga att jag skulle sakna klassen oerhört. Jag tror att jag lärde mig sen förra gången att inte tänka på det så mycket, men självklart grät vi lite. Det gjorde vi allihop.


 


Första veckan på sommarlovet gick jag på Showskolan, och det är lika roligt som alltid! Gud vad jag älskar den veckan, haha. Jag har väll gått åtminstonde fyra år i alla fall. Love it.


I slutet av juni var jag hos min faster under Peace & Love-veckan och var med mina älskade tremänningar. Det var så otroligt roligt. Jag kan inte beskriva vilken lycka ni ger mig.

 

 

   


I augusti åkte jag och bästa Tova till Göteborg och det var helt otroligt kul med bästa vännen! Vi gick på nordstan, Liseberg och åkte till Smögen. Det var den superbästa veckan på hela året! Älskar dig så mycket. ♥


   


På sommaren, som för övrigt var den sämsta och regnigaste sommaren någonsin var vi även till Kolmården och Rättvik på Classic car week. Här hemma var det milveckan och nostalgidagarna. Jag tycker det var otroligt synd att sommaren regnade bort, för iår var jag för en gångs skull på humör att göra något av den, och sen blev det inte så. En stor besvikelse egentligen.



Av Carolina ~ - 21 december 2012 19:23

Hej! Jag vet inte när man får säga god jul, men men. God jul allihopa! Jag har nu jullov och kan inte beskriva hur skönt det är. Vi hade julavslutning igår och vi fick våra betyg och fikade osv. Jag är faktiskt nöjd med mina betyg, jag var helt uppe i varv innan jag fick dom, haha. :) Jag fick även en utmärkelse i Svenska för bästa elev i årskus 7, och det är jag stolt över! Det var jättekul.


En utav höjdpunkterna på hela julavslutningen var väll ändå att höra bästa Tova sjunga, och det är jag nog inte ensam om att tycka. Hon var helt otrolig, jag satt och rös hela tiden! :)



Jag vill säga god jul till er där ute som faktiskt tar mig tid att läsa min blogg i mellanåt, det är helt otroligt. Puss. ♥

Av Carolina ~ - 18 december 2012 19:14

Hejsan! Jag sitter just nu här och lyssnar på Lars Winnerbäck. Jag har kommit in riktigt på den svenska musiken, haha. Jag har nu under ett par veckor gått igenom en del av Håkan Hellströms stora låtarkiv, och ja. Han är helt otrolig. Han är lika bra som alla säger att han är. Jag vill vwerkligen se honom på Peace & Love. Jag vill tacka Oskar som introducerade mig till denna gud, tack. Han är så jävla bra. Mina förädlrar tycker han är hemsk, haha. Men jag tror att antingen älskar man honom eller så tycker man inte om honom alls. Ja´g har också börjat lyssna på Melissa Horn & Lars Winnerbäck, sakta men säkert. Sverige har egentligen ganska grym musik. Kent är dock lltid mina största idoler, har varit sen jag började lyssna på dem för 3 år sedan och kommer alltid vara.


Det är endast två dagar kvar nu och jag kan inte beskriva hur skönt det är! Jag börjar dessutom bli sjuk, så det är skönt att vi får jullov. (Om vi överlever jorden undergång förstås!) Min pappa ligger hemma med 39 graders feber så det är väll inte så konstigt att vi börjar bli sjuka här, och det är väll inte bra att bli sjuka lagomt till julafton, men jag vill inte vara borta fron skolan. Dock har jag knappt jobbar någonting den här veckan eftersom våra betyg sattes i fredags. Jag tog jullov redan då. Nu är det två såkallade 'pysseldagar' kvar med en massa olika grejs, sen slutar vi! det har aldrig varit såhär skönt med jullov eftersom jag har noll motivation just nu. När det gäller allt, haha. Kram

Av Carolina ~ - 16 december 2012 19:33

Av Carolina ~ - 15 december 2012 15:13

Hej! Jag har inte bloggat på evigheter, men som vanligt har jag inget att berätta. Jag har varit hos faster fredag-lördag, så skönt. Vi har endast 4 dagar kvar innan jullovet och det är helt sjukt vad skönt det ska bli, haha! Har haft 0 motivation på sistonde, men man har ju fått lov att jobba i alla fall eftersom att betygen sätts nu, men eftersom de sattes i fredags kommer jag nu skita i allt. Typ. ;) Nu är det jul och det är så mysigt och nu får man äta MASSOR med skumtomtar! Typ det bästa med julen ju, utom lussekatterna. Haha. Puss


Hej! Jag heter Carolina och jag är 13 år gammal. Jag skriver det jag vill, det jag tycker, tänker och det som inspirerar mig. Kent, One Direction, Håkan Hellström, Harry Potter, One Tree Hill & Gossip Girl är kärlek.
Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

 

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards