carolinatyp

Alla inlägg under april 2012

Av Carolina ~ - 28 april 2012 17:48

Hej. :)


Idag har vi varit ute en hel del. Först åkte vi till Barnens hus, för att Jonathan skulle köpa present till en kompis, sen åkte vi till Blomsterlandet, och till sist Ö&B och köpte godis. :3 Efter det åkte vi hem och åt innan vi åkte till min kära faster för att gratta henne. [Grattis bästa, jag älskar dig. ♥] Där träffa jag bästa Molly, min goa unge! Blir alltid så glad när man träffar henne. :) Hon blir bara större och större, haha. Det går så fort..


Ikväll blir det mys med familjen med pizza och chips. 


Bjuder på den bästa MWYB cover jag har hört, och självklart är den av självaste Sam Tsui. ;)



Kyss. 

Av Carolina ~ - 27 april 2012 15:29

Hejdär!

Spelas nu: Sam Tsui - If I die young (Cover)


ÄNLIGEN FREDAG, WIHO! Den hr veckan har gåt så nbdjsegfbui segt, men ändå så snabbt. Weird? ;) Haha, men nu är det i alla fall långhelg, vi börjar inte förens på onsdag. :D


Idag blir det uh med en massa superbra männsikor. Tova, Fisken, (lol, ja) Tilda & Elin bl.a Det blir awesome. 


Det enda som fattas nu är sommaren.. jag vill ha sommar, jag är så trött på det här vädret! :( Hoppas det blir bättre väder snart, annars får jag psykbryt. Älskar sommaren ju.


 


Puss

Av Carolina ~ - 23 april 2012 14:50

Vampire Academy



Jag vet inte om jag har skrivit det, men jag har just läst ut del tre i Vampire academy serien. Första delen läste jag förra helgen och tvåan & trean sträckläste jag i helgen. Så grymt bra!!


Rose är en dhampir (Halv vampyr) och hennes bästa vän Lissa är en moroi. (hel vampyr) Så länge de kan minnas har det varit dhampirernas öde att skydda moroi från strigoi (odöda vampyrer) Dhampirerna utbildas till beskyddare. Rose ska bli Lissas beskyddare. Lissa är den enda kvar en sin släkt, en kungasläkt.


Törst: Lissa och Rose har rymt från skolan, för att något som hotar Lissa finns där. Lissa har nämligen en väldigt unik förmåga som många vill dra fördel av. Eller döda henne för. Efter två år på flykt kommer beskyddarna från skolan för att hämta tillbaka dem till S:t Vladmirs skola. Rose får träna all sin lediga tid för att komma ikapp de andra. Trots att de är mer eller mindre vampyrer är det som en 'vanlig' internatskola, med vänskap, kärlek, bråk och svartsjuka!


Fruset blod: Stora kungliga moroi familjer har blivit dödade av stora grupper av strigoi. Det verkar som om de vill utrota de kungliga morit familjerna. Det beynnerliga är att strigoi aldrig brukar gå ihop i sånna stora grupper som de har gjort nu. Det verkar även som om de tar hjälp av människor. Eleverna på S:t Vladmir blir skickade till en skidstuga för att vara säkra. En kille på skolan, Mason, är väldigt kär i Rose. hon gillar honom, men inte på det sättet. Till sist gör han något som får förödande konsekvenser för alla inblandade.


Skuggkysst: Det är dags för praktiken, och alla blivande beskyddare (noviser) blir tilldelades en moroi. Rose är helt säker på att hon ska bli telldelad Lissa, men istället blir hon tilldelad Lissas störande pojkvän Christian! Samtidigt har Rose stora kärleksproblem, och det pågår konstiga saker på skolan.. 


Det här er en 5/5 serie! Jag har läst 3/6 delar och jag är helt förälskad! Glöm Twilight, det här är något helt annat. Alla böckerna är superduper bra och jag älskar huvudkaraktären Rose. En utav de bästa sakena med böckerna är att huvudpersonen - Rose - inte är någon hjälplös person son Bella i Twilight. Istället är hon en kaxig halvvampyr med attityd. Älskar älskar älskar!


Av Carolina ~ - 23 april 2012 14:36

Hej där! :)

Spelas nu: Justin Bieber - Boyfriend


Det har varit en skön helg, och jag har fått mycket gjort! ;) Jag har hunnit läst en hel del (2 böcker) och varit ut och hjälpt mamma osv. Härlig helg! Men nu är det tillbaka tull skolan igen, och första dagen har varit så sjukt dryg!!


Vi har haft mycket religon, för vi skulle göra klart den sista religonen innan sommarlovet. Vi har gjort allting som står i kursplanen för åk 6. :) Jag fick även tillbaka mitt religonsprov som vi gjorde förra veckan, och det gick jättebra! :D Förutom det har vi haft engelskaprov idag, och jag tror faktiskt att även det gick bra. Känns så, i alla fall.

 

Cu.

Av Carolina ~ - 19 april 2012 16:04

           


OMG VAD HET JAG TROR JAG DÖR, OK.  

Av Carolina ~ - 19 april 2012 15:52

Dag 7 - Den mest underskattade boken




En bok som jag faktiskt tycker är väldigt underskattad är DARLAH - 172 timmar på månen. Jag har försökt att få mina vänner att läsa den, men när dom läsr vad den handlar om tror de att jag är dum i huvudet..  Jag vet ingen annan än jag som har läst den och älskat den. Den är lite speciell, ja, men vem är inte det? ;) Jag äslkar den i alla fall och har läst den flera gånger.


Jag har redan gjort en recension på den här, kolla under kategorin 'böcker' om ni vill läsa den.





Hej! Jag heter Carolina och jag är 13 år gammal. Jag skriver det jag vill, det jag tycker, tänker och det som inspirerar mig. Kent, One Direction, Håkan Hellström, Harry Potter, One Tree Hill & Gossip Girl är kärlek.
Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

 

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards