carolinatyp

Alla inlägg under februari 2013

Av Carolina ~ - 26 februari 2013 18:35

Hej! Det är nu sportlov och det är så skönt, haha! Jag ska plugga, kolla på One Tree Hill och vara med vänner hela lovet har jag bestämt. I fredags hade vi friluftsdag och då åkte vi madrass i världens brantaste och längsta backe. Vi gick från 09.00-12.30 och jag åkte bara två gånger för att det var så drygt att gå upp.. :p När vi slutade kom min faster och hämtade mig och sen hämtade vi Molly & Kendra. Finaste ungarna! Det var så roligt, man kan inte annat än skratta när man är runt omkring dem.


  

På söndagen var jag och hälsade på Tova som  bröt foten för en vecka sen. Kom med lite Ben & Jerry's och sällskap såklart! Lika kul som vanligt även fast hon knappt klan gå, haha.


Igår var jag, Jonathan & mamma till Kupolen och jag köpte ett blå- och rosa randigt linne & en mascara och idag frågade Ida om jag ville följa med henne så då köpte jag en bok på bokrean och en necessär. Jag köpte Det händer nu av Sofia Nordin, så det ska bli väldigt intressant att läsa den för de flesta har gjort det och de säger att den är väldigt bra. 


Nu ska jag kolla på film med mamma, så ni får ha det bra, kyss


Av Carolina ~ - 19 februari 2013 18:38

Hej! Sitter och jobbar med en tidslinje där vi skulle sätta ut 4 händelser under 1400- till 1800-talet som har haft stor betydelse för samhället, vetenskapen, religonen osv. Inte så kul kanske, men det går bra att skriva! Vi trodde att vi skulle ha flera veckor på oss, men den skulle tydligen vara inne i morgon, så det är väl bara att skriva på. Har som tur var inte så mycket kvar.. 


Har världens jävla äckligaste ångest-pms idag så har legat och ätit chips och spelat Candy Crush. När jag har gjort klart det här ska jag duscha och sen sova. Har somnat sent de senaste 3 månaderna eller någonting. Kanske är dags att ändra på det? Kanske. Puss

Av Carolina ~ - 17 februari 2013 23:45

Hejsan. Skrev precis ett inlägg om att jag borde sova och att jag var så glad. Då hängde mobilen upp sig, så jag är tyvärr inte så glad längre.

I helgen har jag inte gjort någonting förutom att genom mobilen umgås med folk. Skypat har jag gjort också, någon gång måste ju vara den första. Jag anser att Skype är en hemskt mycket väldigt bra idé faktiskt. En idé som kan göra så att jag är uppe till halv fyra. Inte så bra kanske, men jag har världens bästa vänner, så det gör inget.

Måndag imorgon och det betyder ju skola. Helt okej faktiskt om du frågar mig nu, du får nog inte samma svar om du frågar klockan 05:45 när klockan ringer imorgon, haha. En vecka kvar innan sportlovet nu, så jag håller ut. Puss

Av Carolina ~ - 14 februari 2013 17:35

Hejsan! Glad alla hjärtansdag kära vänner. Jag vet att många inte tycker om den här dagen och klagar osv. men jag tycker den är ganska mysig. Och mysigt var det idag! Idag har vi pysslat, gått tipspromenad och tittat på film. Vi tittade på Romeo och Julia, så mer klyschigt än så kunde det inte bli. Filmen var lite konstig, men vem klagar? Leonardo Dicaprio var/är så sjukt snygg, haha.



Vem klagar över att titta på honomi två timmar? Inte jag i alla fall! Nu ska jag äta och sen sticka och skaka loss på zumban. Kyss  

Av Carolina ~ - 11 februari 2013 22:52

Jag är så sjukt trött på att livet är så orättvist. Det är alltid de som förtjänar det minst som de värsta sakerna drabbar och det gör mig så ledsen. Sen blir jag så arg för att det är så och ledsen för att man inte kan göra annat än att finnas där. Och det gör man så gott man kan men det känns ofta som om det inte räcker.

Jag tror inget speciellt på Gud, jag brukar inte fundera så mycket på det. Jag antar att jag precis som många svenskar är varken ateist eller religiös utan någonting mitt i mellan. I stunder som dessa funderar jag allt mer; vad är det för mening? Varför ska de som redan lider lida ännu mer? Det kan inte finnas någon mening med det, och gör det det så skulle jag bra gärna vilja veta den.

Nu ska jag försöka sova trots att mitt huvud är uppe i det blå. Imorgon ska jag fira fettisdagen/allahjärtansdag genom att fika med mina fina vänner. Kram

Av Carolina ~ - 11 februari 2013 17:33

Wallflower

 

 

 

Under första året i High school får Charlie för första gången vänner. Han går från att iakta till delta och inser en massa saker om vänskap, kärlek och livet, men också om sig själv.

 

Charlie har alltid varit en person som har varit tyst och iaktagit men under första året på High school blir han kompis med den finaste tjejen han någonsin har sett, Sam, och den homosexuelle Patrick. För första gången hör Charlie till och han får uppleva allt som har med vänner och kärlek att göra. Men någonstanns kryper deppresionen in och Charlies förflutna hinner ikapp honom.

 

Det här är en utav de bästa böckerna jag någonsin har läst. Boken är skrivna i brev-form och utspelar sig över ett år under 1991. Det är väldigt intressant då man inte märker någon skillnad på 1991 och nu, hade det inte stått datum i breven hade jag inte förstått det. Boken är väldigt gripande och har världens finaste karaktärer. Jag tänker inte skriva så mycket, boken är helt fantastisk och jag tycker ala borde läsa den. Den har med allt som en tonåring upplever och man känner igen sig i mycket. Filmen är också helt fantastisk och är nästan lika bra som boken. Fast bara nästan.

Ovido - Quiz & Flashcards