carolinatyp

Alla inlägg under september 2011

Av Carolina ~ - 29 september 2011 15:15

        

Av Carolina ~ - 29 september 2011 15:01

Hejdär!


Idag har jag varit hos tandläkaren, gick jätte bra! :3 Och fick ju gå en timme tidigare så. ;) Fast jag hade någon student, alltså hon som var min tandläkare hade någon student, som var jätte nervös och blyg, så det vart lite drygt. ^^ Men, men.


Satt ut nyss och solade mig, så sjukt fin väder! :D Gjorde det på skolan också, tills Christoffer kom och kastade löv innanför min tröja och ett lövkrig bröt ut. :p Sjukt kul!


Sitter just nu och äter choklad, direkt efter tandläkaren, haha, och lyssnarn på Kent. Super! :D


Kram

Av Carolina ~ - 28 september 2011 15:11



Av Carolina ~ - 28 september 2011 15:08

Hejsan!


Idag har jag inte gjotrt någonting alls, förut skolan såklart. ^^ Absolut ingenting, bara läst litre och suttit här. Härligt! :p


Idag i skolan läste vi om örat och hörseln och sånt, så grymt tråkigt, haha. Jag brukar hitta något kul i dom flesta lektioner, men dock inte i den här. SUPERVTRÅKIGT! Annars var det helt okej, vi hade musik. :)


Puss

Av Carolina ~ - 26 september 2011 15:01

Cirkeln.


  

En natt träffas sex tjejer vid den gamla folkparken i Engelsfors. Ingen av dom  har något med dom andra att göra, dom är totalt olika. Minoo, mattegeniet, Vanessa, den snygga och populära, Linnéa, den mystiska som ingen egentligen känner, Rebacka, den snälla och omtyckta, Ida, den som verka tänka bara på sig själv, och Anna-Karin, den rädda och mobbade. Dom känner inte varandra, och dom har ingen aning om hur dom har kommit dit.


Deras mål är enkelt - dom måste sammarbeta för att överleva. Ondskan har tagit sig in i Engelsfors och dom här sex tjejerna är den här tidens häxor. En profetsia talar om 'Den Utvalda' som ska komma att jaga bort ondskan, men dom är sex styecken 'Den Utvalda'. Elias skulle också ha varit med dom. Elias sägs ha tagit självmord inne på skolans toalett. Men dom har sex vet att det inte är så, det är ondskan som har dödat honom. Dom måste hitta Elias mördare för att dom själva inte ska bli mördade. 


Boken är jättebra och en riktig succé. Jag älskar dom starka karaktärerna, alla är så speciella att man lätt kommer ihåg dom. Och det faktum att dom inte känner varandra alls gör boken bättre, faktiskt. :) Även om det är en tegelsten på 500 sidor är det ändå en sträckläsare. Riktigt läsvärd!

Av Carolina ~ - 22 september 2011 14:32


Av Carolina ~ - 20 september 2011 15:03

Hej där! :D


Idag har vi haft idrott, vi var inne för att dom som hade kommit med till Falun skulle få träna på höjdhoppen. (Om dom hade kommit vidare i det) Det var jättekul, Mathias (Gympalärare) hade satt på någon stång på sånna här ringar (svårt att förklara?) Så jag hängde i den och gjorde volter & hängde knäveck också. :3 Skitkul!


Sen när jag hängde med magen över och skulel göra typ en volt över stången, tog Mathias på jätte mycket fart på den, så jag trode jag skulle ramla av. xd Men sen strannade dom den åt mig för jag höll på agtt glida ner. ^^


Det var lite om min dag, haha. :) Ikväll har jag träning. (y)


Tackhej!

Av Carolina ~ - 19 september 2011 11:49

Best book you read last year - Hm, svårt.. Men antagligen Hungerspelen serien.

A book that you’ve read more than 3 times - Syskonkärlek av Katarina von Bredow.

Your favorite series - Hungerspelen, Harry Potter, CHERUB, Twilight. ♥

Favorite book of your favorite series - Fritagnigen (CHERUB) av Robert Muchamore.

A book that makes you happy - Mycket mer än så av Sarah Dessen. :)

A book that makes you sad - Jag finns av Maja-Maria Henriksson.

Most underrated book - Beutiful Dead böckerna av Eden Maguire.

Most overrated book - Om jag kunde drömma, helt klart.

A book you thought you wouldn’t like but ended up loving - Var är Alsaka? Av John Green!

Favorite classic book - Oliver Twist av Charles Dickens!

A book you hated - Sommaren före sjuan i '7B' serien.

A book you used to love but don’t anymore - Om jag kunde drömma, igen..

Your favorite writer - Michelle Magorian! ♥

Favorite book of your favorite writer - Tystnad, Tagning. 

Favorite male character - Clay i 13 skäl varför, Adam i Om jag stannar av Gayle Forman eller Harry Potter. Såklart. ;)

Favorite female character - Ricki i Baristas böckerna av Denise Rudberg eller Sophie i Simon & Sophie av Emma Granholm. Sen har vi ju Hermione och Ginny också. :p

Favorite quote from your favorite book - Jag kanske kommer att dö ung, men jag kommer i alla fall att dö smart - Alaska ur Var är Alska?

A book that disappointed you - När natten är som mörkast av John Marsden. D:

Favorite book turned into a movie - Jag saknar dig, jag saknar dig!

Favorite romance book - Syskonkärlek av Katarina von Bredow. :D

Favorite book from your childhood - Vetinte.

Favorite book you own - Syskonkärlek. ♥

A book you wanted to read for a long time but still haven’t - Jokern av Markus Zusak.

A book that you wish more people would’ve read - I skuggan av stjärnljus av Sue welfrod.

A character who you can relate to the most - Hermione Granger. :)

The most surprising plot twist or ending - Sista Harry Potter boken.. Superbra!

Favorite title - Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket.

Your favorite book of all time - Harry Potter böckerna! ♥


Hej! Jag heter Carolina och jag är 13 år gammal. Jag skriver det jag vill, det jag tycker, tänker och det som inspirerar mig. Kent, One Direction, Håkan Hellström, Harry Potter, One Tree Hill & Gossip Girl är kärlek.
Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

 

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards