carolinatyp

Alla inlägg under februari 2012

Av Carolina ~ - 28 februari 2012 12:36

Hejdär!


Just nu känner jag mig lagom låg, förkyld och allmänt trött på allt levande. Jag har ont i huvudet och halsen och jag är på allmänt gnällande humör. Tur att jag är ensam hemma. ._. Jag önskar att förkylningen kunde bryta ut på riktigt någon gång så att jag slipper gå runt och vara småsjuk. Aja, idag har jag inte gjort någonting och jag ska inte göra någonting. Ta vara på friden medans alla är borta, antagligen. Kul liv. Ne. Blir iaf älskade faster imorgon, så då kan vi titta på BB och förundras över hur många fjortisar det finns i världen..


Puss.

Av Carolina ~ - 27 februari 2012 19:42

Yo!


Kommer köra en 30 Dagar med böcker för att öka bokbloggande, som sagt. :) Jag kommer nog inte skriva varje dag, men så ofta jag kan och orkar. ^^ 


Listan:


Dag 01 – Förra årets bästa bok
Dag 02 – En bok jag läst mer än 3 gånger
Dag 03 – Min favoritserie
Dag 04 – Favoritboken i favoritserien
Dag 05 – En bok som gör mig glad
Dag 06 – En bok som gör mig ledsen
Dag 07 – Den mest underskattade boken
Dag 08 – Den mest överskattade boken
Dag 09 – En bok som du inte trodde att du skulle gilla, men i slutändan älskade
Dag 10 – Favoritbok: klassiker
Dag 11 – En bok du avskyr
Dag 12 – En bok som du brukade tycka om men inte gillar längre
Dag 13 – Din favoritförfattare
Dag 14 – Favoritbok av din favoritförfattare
Dag 15 – Favoritkaraktär: Kille
Dag 16 – Favoritkaraktär: Tjej
Dag 17 – Favoritcitat från din favoritbok
Dag 18 – En bok du blev besviken på
Dag 19 – Favoritbok som blev film
Dag 20 – Favoritbok: Romantisk
Dag 21 – Favoritbok från din barndom
Dag 22 – Favoritbok som du har hemma i bokhyllan
Dag 23 – En bok du inte läst men länge velat läsa
Dag 24 – En bok som du önskar att fler hade läst
Dag 25 – Den karaktär som du känner bäst igen dig i
Dag 26 – En bok som ändrade din åsikt om någonting
Dag 27 – Den mest överraskande twisten eller slutet
Dag 28 – Favorittitel
Dag 29 – En bok som alla hatade utom du
Dag 30 – Din absoluta favoritbok i hela världen


Seeu.

Av Carolina ~ - 27 februari 2012 16:29

Hej!


Jag är med och tävlar om olika Hungerspelen-grejer på http://boooklovin.blogspot.com/2012/02/hungespelen-tavling-d.html#comment-form! Var med ni också, riktigt bgra priser. :)


Jag vill också säga att jag ska avancera mitt bokbloggande här på bloggen! Jag ska lägga upp fler recencioner, men ocks vad jag håller på och läser, boknyheter osv. Så jag hoppas atyt jag lockar hit lite bokintresserat folk. :3 Kom gärna med tips om förbättringar.


Kram.

Av Carolina ~ - 26 februari 2012 11:13

Resten får du ta reda på själv.




Sam är perfekt. Hon är populär, har dom bästa vännerna och den coolaste pojkvännen. Den 12 Februari ska bli ännu en perfekt dag i hennes liv, men då dör hon. Sen vaknar hon upp den 12 Februari igen, som om ingenting har hänt. Hon får 7 dagar på sig att rätta till sitt liv och lösa mysteriet med sin död.


Sam har allt i hennes liv. Den 12 Februari är Amordagen, och då ska man skicka rosor till varandra. Den som får flest rosor är populärast. Påväg hem från en fest på kvällen är det snöigt och Lindsay - Sams bästa vän - kör rakt på någonting. Sam satt i framsätet och dog omedelbart. Men hon vaknar upp igen, på samma dag, och inser att hon kan rätta till sitt liv. Hon gör saker hon aldrig skulle göra, hånglar med matyteläraren och snor sin mammas kreditkort, men hon försöker även lösa mysteriet med sin död och lista ut vilka som är hennes äkta vänner.


Resten får du ta reda på själv är en underbart bra bok som verkligen får en att tänka till. Att ibland kanske det inte slutar gott, men att det är meningen att det ska sluta så ändå. Jag älskar den här boken och den här skriven på ett enkelt och dödligt sätt. Laurens sätt att skriva gör att det känns dom om man har känt karaktärerna hela livet. Trots att den är på 450 sidor är det en sträckläsare som verkligen, verkligen är värd att läsa!

Av Carolina ~ - 25 februari 2012 19:41

Tjena! :3

Spelas nu: The Fray - You found me


Jag vet inte riktigt vad det är med det här vädret, men vädret blandat med låtar som The Fray - How to save a life och The Script - The man who can't be moved gör att jag tänker tillbaka väldigt mycket. Solen kanske gör att jag får fler tillbakablickar, vem vet? Det är både 'kul' och ganska drygt, det beror på hur man ser det. En sak är i alla fall säkert, usch vad jag saknar dem! Men det är som jag brukar tänka, även om vi skulle samlas allihopa igen skulle ingeting vara detsamma eftersom att alla har förändrats, även jag. Jag har aldrig gillat att saker förändrats, så.. Jag vill att allt ska vara som det är, eller att man ska veta precis vad som kommer att hända. Jag har alltid haft stora kontrollbehov, och gillar inte osäkerheten om vad som kommer. Men just nu gör jag en liten tilbakatripp och tittar genom en massa bilder, kläder, låtar osv. som påminner mig om den bästa tiden i mitt liv, och känner både glädje för att jag över huvud taget fick vara med om den och sorg för att den är över.


För övrigt har jag varit borta hela dagen med familjen och åkt runt & shoppat! :) Först åkte vi till St Skedvi till en Outlet-butik där vi skulle köpa skor, men det fanns inga. Jag köpte bara ett par jättesnygga jeans med hög midja för 40 kr. :3 Efter det åkte vi till en riktig Bagheera Outlet-butik i Avesta och köpte skor. ^^ Sen blev det Willys & Mc Donalds innan vi åkte hem! Just det, vi åkte på någon jättebillig butik och köpte massor med godis också. ;)


Det har varit väldigt lite om böcker nu, men har läst så dåligt. Imorgon kommer nog en recension på Lauren Oliver's Resten får du ta reda på själv.


Nu blir det att titta på Melodifestivalen, för Adinas halvkusin Axel Algmark är ju med! :3 Har faktiskt träffat honom när han spelade på marknaden här för en massa år sen, och nu är han med i Melodifestivalen. Coolt!


Vi hörs.

Av Carolina ~ - 22 februari 2012 18:22

Hellu! :3

Spelas nu: Connie Talbot - Firework (Cover)


Jag tänkte göra min matyteläxa, men som ni förstår blev det uppenbart inte så, haha. Kom på att jag in te hade uppdaterat på en evighet, så jag var tvungen att sätta mig här. ^^


Ska dra min vecka, snabbt: På måndagen hade jag träning och det gick superbra, gjorde några riktigta framsteg, men på tisdagen gick det mindre bra och jag var bara trött. Idag har jag varit med tova, och som vanligt gjorde vi det vi brukade; pratade & åt. Haha. Kladdkaka och en massa skvaller! ;) Älskar't.


Imorgon blir det en jätterolig, eller inte, friluftsdag med längdskidor! ":3" Men det bra är att de flesta åker slalom, så vi blir inte så många i spåren. :) Sen kommer bästa Adina hit med buss, det blir awesome för det var så länge sen. (y)


Måste också säga grattis till mina bästa killar för att de want The Brit Award - Best Single med What's makes you beautiful! De förtjänar den verkligen. :) Med i Best Single var också bl.a Adele med Someone like you & Jessie J med Price tag, så det är väldigt stort att dom vann! :D


Kram. 

Ovido - Quiz & Flashcards