carolinatyp

Alla inlägg under september 2011

Av Carolina ~ - 18 september 2011 18:00

Hej!


Juli:

 

Övergivna av Michael Grant

Saknad: Jennie 3 år av Caroline B. Cooney

Twilight av Stephanie Meyer

Den femte systern av Mårten Sandén

Simon & Sophie av Emma Granholm

Harry Potter och Fenixorden av J.K Rowling

Korpens port av Anthony Horowitz

Ful av Scott Westfeld

 

Augusti:

 

På kudde av gräs av Lian Hearn

I morgon när kriget kom av John Marsden

Till jord skall du bli av Kjetil Johnsen

Hunger av Michael Grant

Mycket mer än så av Sarah Dessen

Muren av Titti Knutsson

Baristas - Andra boken av Denise Rudberg

Guccikrigen av Jenny Gucci

Av Carolina ~ - 17 september 2011 17:38

Sommaren jag blev vacker.


 


Det här är sommaren då allt kommer förändras. Det här är sommaren Belly blir vacker.


Belly, hennes mamma och hennes bror Steven har alltid åkt till deras mammas bästa kompis Susannah och hennes två söner Jermiah och Conrad på sommaren. Dom bor i ett riktigt sommarhus precis vid stranden, och där har Belly tillringat sina sommrar ändå sedan hon föddes. Hon älskar hennes perfekta sommrar i huset, det är bara på sommaren hon är riktigt levande. Belly har alltid varit kär i Conrad, ända sedan hon var tio - nu är hon 16 - och varje sommaren har hon hoppats på att han ska lägga märke till henne, och även den här sommaren hoppas hon på en förändring. Och visst är det massor som förändras, hon inser också att det här kanske är det sista perfekta sommaren med Steven, hennes mamma, Susannah, Jermiah och Conrad.


Jag älskar den här boken. Det är verkligen en perfekt sommarbok. Att jag läste den nu på höskvisten kanske gjorde den bättre, jag vet inte. Men boken var super bra och jag älskade karaktärarena, sommarhuset, Bellys nattliga simturer i poolen, språket. Allt. Boken var perfekt. Jag ska definitivt läsa uppföljaren - Ingen sommar utan dig - som jag lånat på biblioteket och står i min bokhylla och väntas på att få läsas.

Av Carolina ~ - 17 september 2011 17:31

Hej.


Känner mig verkligen inte på humör idag, haha. Är helt off.. Idag har jag i stort sett hjälpt till med min lillebrorsas kalas (som började nyss) och läst. Som tur är är kalaset nere i källaren så jag slipper dom.. Men jag har läst massor idag, så sjukt skönt. Egentligen vet jag att jag borde göra någonting annat, typ läxor eller något, men jag kände helt enkelt inte för det. Ni vet säkert hur det känns? ^^ Aja, nu ska jag lägga mig och fortsätta läsa..


Kram

Av Carolina ~ - 14 september 2011 15:37

Hej där! :D


Är faktiskt på bra humör idag, hahaha, konstigt nog. ;) Igår hade vi Friidrott i skolan, typ uttagning till DM i Falun. ^^ Jag kom inte med, men jag hade inte förväntat mig det heller. :p Men det gick bra och jag är ändå nöjd, men hade världens träningsvärk idag faktiskt. xd


Idag var vi funktionärer till Lågstadiet och det var kul! :) Jag var med Tova, Sandra, André och Hampus, ett toppengäng! :D Vi hade höjdhopp, och vi hade tur, för det var inne i gympasalen. Riktigt skönt att vi inte behöve stå ute, det var så kallt. :3


Ska göra mina läxor nu,


puss

Av Carolina ~ - 11 september 2011 13:54

   

Av Carolina ~ - 10 september 2011 17:00

Hey!


Tyckte det var dags med en ny header nu, har haft den som jag hade ganska länge. :p Vart faktiskt nöjd med den nya, med bilder från www.weheartit.com.


Jag och Tova hade det skitbra, och vi tittade på Eva & Adam - fyra födelsedagar och ett fiasko & HSM 1 igår och Wild Child & Twilight idag på förmidagen. Awesome! :D


Skönt med helg nu, haha.


Ha det bra, puss!

Av Carolina ~ - 8 september 2011 17:41

Hej!


Idag har varit en hel okej dag. ^^ Tog dock vaccinatuíon idag, men det gick bra. Känner mig bara allmänt... off.


Det blir inget långt inlägg nu, för jag har läxor som väntar, men i morgon blir det film maraton med Tova. gilla gilla gilla! :D Skriver sen,


kram

Av Carolina ~ - 6 september 2011 14:39

Jag vet att jag skrev att Cody är min, men, men. HAN HÄR ÄR MIN 100000 gånger mer, ok? Och låten min nya favoritlåt.


Ovido - Quiz & Flashcards