carolinatyp

Alla inlägg den 7 december 2011

Av Carolina ~ - 7 december 2011 14:58

Persikosommar.


 


Murphy blir påkommen med att stjäla och får arbetstjänst på persikodlingen, Leedas föräldrar tycker att Leeda kan hälsa på sin morbrors odling, och det är Birdies pappa äger odlingen. Dom är totalt olika, men det här kommer bli en sommar dom ska minnas för evigt.


När dom tre tjejerna träffas för första gången ignorerar dom varandra. Murphy har fullt upp med att arbeta så lite som möjligt, Leeda har fullt upp med att sno ramljuset från sin syster, och Birdie har fullt upp med odlingen i sig. Eftersom Birdies föräldrar har skilt sig får hon göra allting som hennes mamma brukade göra, och samtidigt står odlingen på ekonomins brant. Trots det börjar en vänskap sakta men säkert växa fram - mellan dom olika personerna.


Persikosommar är verkligen en toppenbok, och den är väldigt sommrig. Den är full med kärlek och relationsproblem, och man vill inte lägga undan den. Den är skriven på ett härligt sätt, och jag älskar karaktärerna, speciellt Leeda. Verkligen bra, så jag har nyss lånat hem tvåan, som jag tror hette 'Och sedan kom hösten'.

Av Carolina ~ - 7 december 2011 14:47

Hejhopp!

Spelas nu: Taylor Swift - Teardrops on my guitar.

Julen kommer sig närmare, det är redan sjunde december och nu ligger det ett tunt snötäcke över allting! :D Dom har haft det första snöbollskriget idag, och jag ska var med imorgon. Det är så sjukt kul att vi i hela klassen kan göra något tillsammans, det är super. Det är som när man gör något utanför skolan, det blir mer speciellt när alla kan göra något tillsammans.


Det är så skönt, tycker jag, att det inte är så grått ute längre. Det kan väll inte bara jag som längtar till julen? :3 Senare idag ska vi till mammas & pappas och äta gröt. ^^


Puss


Hej! Jag heter Carolina och jag är 13 år gammal. Jag skriver det jag vill, det jag tycker, tänker och det som inspirerar mig. Kent, One Direction, Håkan Hellström, Harry Potter, One Tree Hill & Gossip Girl är kärlek.
Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

 

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards