carolinatyp

Alla inlägg under juni 2012

Av Carolina ~ - 13 juni 2012 14:00

                 

Av Carolina ~ - 12 juni 2012 17:03

Hej! :)

Här kommer inlägget om Säfsen, som jag har skrivit om x antal gånger innan.


Söndag

På söndagen åkte vi vid tio. Jag, Tova, Linn & Matilda dunkade Matildas pappas braiga musik och pratade om allt och inget, det gick sjukt fort. Tar drygt en timme att åka. När vi kom fram fick vi våra stugor. Killarna i en, tjejerna i en och en stuga med föräldrarna, (Helena & Lars)  Enne och tre killar. Vi hade de nybygda stugorna, de var jättefina, blev helt kär i dem och skulle lätt kunna bo där. ;) Vi packade upp, och jag, Tova & Sandra delade rum. Sen hade vi lunch, och maten var jättebra alla tre dagarna. Efter det hade vi expedition myrmark, och ja.. Ingen kommentar. Vi gick i myrer med gympaskor, och några väldigt normala ungar (som Vilgot) hade inte bara blöta skor, utan hade badat hela i leran.  När vi gick tillbaka var vi trötta, blöta, leriga och allmänt trevliga. Efter det var det middag och sen hade vi fest. Hahah, nejdå. Men vi dunkade musik, var med de man ville va med, körde sanning och konsekvens och hade allmänt trevligt. 


 



Måndag  

Vi gick upp lagomt trötta och verkligen utvilade.. Efter frukosten hade vi blåsrör, pilbåge och klättervägg och det var skitkul! Har aldirg klättrat klättervägg med sele och sådant förut. Klättrade faktiskt ända upp till taket första gången. :) Vet inte hur högt det var, det kan nog inte ha varit så högt egentligen. När man var högst upp kändes det dock som det var jättehögt. Sen sköt vi pilbåge och blåsrör, och ja.. Jag SÖG. xd Körde någon gång sådär, men det var inte direkt min grej. När vi kom tillbaka hade vi lunch och sen var vi lediga ända fram till middagen halv sex. Soft! Jag gick till kiosken och köpte godis, sen duschade jag och sen gick jag till nedre våningen och kollade på tv med de andra. Jag tycket de var så tråkiga och högljudda, så jag gick in till killarna och kollade på fotboll med dem istället. Killar är faktiskt väldigt enkla och roliga och va med som kompisar! :) Någon gång på eftermiddagen gick jag med Sandra, Matilda, Noel, Linus, Christoffer & Vilgot till sjön och badade. Eller, jag badade inte, men killarna gjorde det. Det var så kallt i luften, men mysigt var det. Sen hade vi middag och efter det var vi lediga tills vi hade spökvandring. Vi gick i skogen tills vi kom till en liten stuga där vi åt korv och berättade spökhistorier. Var inte speciellt rädd faktiskt. Det var som bänkar längs väggarna, och jag & Sandra var de enda som satt lutade mot väggen. Plötsligt hörde vi något bakom ryggen på oss och vi började skrika som fan, och när vi väl hade lugnat ner oss började det slå på dörren och fönstret.. De flesta blev skiträdda och det var många som började gråta. De som ville fick följa med Enne tillbaka, så det var bara tre stycken som var kvar. Noel, Amelia & Elin. Jag tyckte inte det var speciellt jätte läskigt, faktiskt, men när vi kom fram tills tugområdet och de andra hade lugnat ner sig lite började jag gråta som fan.. Jag var rädd, spänd, trött och det hade hänt en del personliga grejer under dagen också, så då brast det, haha. När vi fick gå tillbaka till våra stugor gick jag & Tova in till killarna och satte oss och kollade på tv och pratade med dem. efter någon timme kom Sandra och sa att tjejerna skulle gå och lägga sig så vi skulle komma tillbaka, men det ville inte vi. Det bestämdes då att vi skulle sova på soffan inne hos killarna på nedervåningen.. ^^ Soffan var så hård, så Noel offrade sig att sova på den. Jag tog kuddarna som man har ryggen mot och använde som madrass, och la mig på golvet inne hos Linus, Axel & Ola. Tova tog Noels plats bredvid Totte i dubbelsängen, hahahaha. Av någon andledning som Alex på nedervåningen vredvid Noel också.


 

    


Tisdag

Jag & Tova gick tillbaka in tills oss och gjorde oss klara och började plocka ihop osv. innan frukosten. Efter frukosten fortsatte vi att packa ihop och sen skulle stugan städas. Det mesta skulle torkas av, dammas, damsugas och moppas så det var bara att börja! Det gick faktiskt smidigare än jag trodde det skulle gå. Sen satt vi utanför stugorna och sen spelade vi lite fotboll. När stugorna var checkade gick de flesta ner och skulle bada, men jag badade inte då heller. då började det regna och hagla och det blevv skitkallt. Då gick de flesta upp och gick till fotbollsplanen bredvid och spelade fotboll istället. Då började det spöregna, men Matilda, Alex, Noel, Linus & Hampus spelade ändå. Jag kollade på och hade Elina paraply. Sen åt vi lunch och väntade på föräldrarna. Då var alla jättetrötta. Amelia, Linn & Tova åkte med mig och och vi höll nog på och somna allihopa, förutom Amelina som faktiskt somnade. ;)


 

Vårat rum. I våningssängen sov Tova i övre & Sandra i nedre.


Och lite utmobbad mittemot sov jag. ^^


Sammanfattning 

En bättre klassresa kunde vi inte ha haft! Det var underbart och jätteroligt att umgås med alla. Man umgås med de som man vanligtvis inte brukar vara med, mest killarna. Stugorna var underbara, maten var bra & aktiviteterna med. Det kunde inte ha blivit bättre.


OBS! Alla bilder är tagna av min fina underbara vän, som ni kan se på bilderna, heter Sandra Gustafsson. Hennes blogg hittar ni här. All kredit till henne, hon tar jättefina bilder. ♥


Hejdå.

Av Carolina ~ - 11 juni 2012 16:31

SKOLAVSLUTNING OM 2 DAGAR!!

Awesome

Av Carolina ~ - 10 juni 2012 15:44

Hej alla fina människor.

Grattis Danielle Peazer på din 24 års dag! ♥ (Liams flickvän, jao)


           


Säfsen & bilder kommer i senare inlägg.


I fredags var det ju sexans dag i Säter, så vi som ska börja i Borlänge var kvar i skolan. Det var jag, Totte, Noel, Ludwig, Hampus & Amanda A. Det var helt okej, men dagen gick jätte segt. Vi fick rensa ur, göra rent skåp, lådor osv, packa ner i flyttlådor och göra i ordning grejer. Inte direkt svårt, om jag säger så, men tråkigt.. :p Vid tre kom Tova hem till mig och vid sex åkte vi till uh, jag fick se allas nya klasser osv. Vid åtta åkte jag hem och gick och spelade pingis med Jesper, det var jättekul. Vi spelade i två timmar och han fick stryk, som vanligt, med 2-0. ;) Det är kul att man fortfarande har kontakt med gamla kompisar, från fyran!


Igår till idag sov jag hos Tova för att hennes föräldrar skulle på middag och var borta länge, iaf kom de inte hem innan vi hade somnat. Vi lagade kyckling & ris och dunkade musik, sen poppade vi popcorn och kollade på Hangover (Baksmällan) Den var rolig, jag har faktiskt aldirg sett den förut! Ett tips. Vid tolv gick vi ut lite random, hoppadee studsmatta med skor, tog kort, lyssnade på musik och gav hästarna vatten. :3


Vi vaknade vid tolv idag och åt frukost typ på en gång, sen åkte jag hem. Jag har städat mitt rum typ hela dagen, hade kläder över HELA golvet sen jag packade till Säfsen.. xd Har fått undan det mesta, och rensat undan en hel del också. ska köpa en hel del nya kläder o sommar, speciellt i Göteborg, så jag måste ju ha plats i garderoben! (a) 


Just nu väntar jag på mina varma mackor som är inne i ugnen, sen ska jag fortsätta städe en liten stund. Imorgon är det skola igen, och då ska jag till faster, och sen slutar vi på onsdag! AWESOME


Ses.

Av Carolina ~ - 8 juni 2012 14:44

Jag orkar inte skriva vad som hände i Säfsen, men text och bilder kommer! Lovar. det var iaf awesome.

Det händer en massa personliga saker i mitt liv just nu, så har inte mycket tid att blogga..


Finns det inte gränser?


Av Carolina ~ - 6 juni 2012 18:58

Är hemma nu, hade ndfjskanoasihcosepvnc kul. Obeskrivligt. Bloggar senare, puss.

Av Carolina ~ - 2 juni 2012 10:44

Omg, packar nu. Helt sjukt vad fort det har gått! Kommer ha en väska som väger hur mycket som helst, haha. Snart sticker vi. TAGGAD


Hej! Jag heter Carolina och jag är 13 år gammal. Jag skriver det jag vill, det jag tycker, tänker och det som inspirerar mig. Kent, One Direction, Håkan Hellström, Harry Potter, One Tree Hill & Gossip Girl är kärlek.
Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

 

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards