carolinatyp

Alla inlägg den 11 november 2011

Av Carolina ~ - 11 november 2011 19:00

Jokern.


  


Efter att av misstag ha stoppad ett rån får Ed ett spelkort i brevlådan - Ruter ess. På den står det tre adresser, och det visar sig att Ed måste hjälpa dom här människorna. Men varför just han?


Ed tycker att han är en loser. Han är 19 år, kör taxi olagligt, är kär i sin bästa vän och bor i ett slitet ruckel med hans stinkade hund Portvakten. Men efter att av misstag ha stoppat ett rån får Ed ett spelkort i brevlådan. Han vet inte vad det är för någonting, men det står tre adresser och tre tider. Han går till den första adressen vid rätt tid, och där ser han en man som kommer hem från puben och våldtar & misshandlar sin fru. Då fattar Ed att det finns människor som behöver hjälp på alla adresserna, och han förstår också att dom andra korten väntar på honom - Spader ess, hjärter ess & klöver ess. Men varför är det just han som får korten och vem är det som skickar dom?


Jokern är superduperväldigt bra! Jag älskar det redan från första sidan, hur Ed tycker att han är helt hopplös i början, och sedan börjar förstå meningen med allting. Hur han hjälper dom här människorna, och ibland gör han något så litet som betyder så mycket för människorna han hjälper. Men boken är inte bara fin, den är också spännande, underhållande och rolig. Jag älskar Ed's tankegång och atta man hela tiden vill fortsätta läsa. Älskar den!

Av Carolina ~ - 11 november 2011 14:41

Hello!


Idag hade vi idrott första timmen, och det var ganska kul fast skitdrygt. :p Vi hade Killerboll på ena sidan och styrketräning på andra, så vart man tagen på Killerboll skulle man gå över och göra en 'station'. Det fanns typ hopprep, volter i ringar, armhävningar, situps, armgång, klättra upp för repet & stå plankan. Jag gjorde allt uto repet & plankan. xd Fick värsta träningsvärken i magen. D: Och sen har jag stukat tummen, för fick en boll som kom lixom och böjde tummen. ^^


Afrika provet gick jätte bra, och jag kom ihåg alla som jag hade lärt mig. (y) Skitbra! :D Annars var dagen ganska awesome, eftersom det är ju fredag! :3 Är på bra humör, som ni märker, haha.


Nu får vi se om jag ska till uh ikväll, det har öppnat igen, skitkul! Det har inte varit öppet på över ett år. Vi får se hur jag gör. :)


PUSS


Hej! Jag heter Carolina och jag är 13 år gammal. Jag skriver det jag vill, det jag tycker, tänker och det som inspirerar mig. Kent, One Direction, Håkan Hellström, Harry Potter, One Tree Hill & Gossip Girl är kärlek.
Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

 

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards