carolinatyp

Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av Carolina ~ - 17 augusti 2011 22:00

Hej.


   


En utav dom bästa böckerna jag läst!

 

Auden är perfekt. Hon är den perfekta dottern, den perfekta systern, den perfekta studenten. Men hon har aldrig gjort sånna här saker som är självklara för andra; Gått på fest, skaffat sig vänner, haft en pojkvän eller gått på examensbalen. Istället har hon pluggat. När hennes föräldrar skilde sig slutade hon sova på nätterna, och istället kör hon runt eller sitter på ett café och pluggar tills solen går upp. När hennes pappa skickar ett mejl och frågar henne om hon vill komma och hälsa på honom, hans nya fru och deras nyfödda barn, tackar Auden ja. I den lilla kuststaden Colby får Auden för första gången vänner och ett jobb i styvmammans klädbutik. När hon träffar Elli, ensamvargen som fortfarande inte kommit över sin bästa vän Abe's död, blir dom vanliga nätterna utan någon sömn något helt annat. Auden och Elli börjar ett sökande - Auden ska få ta igen allting hon har missat under alla dessa år.

 

Boken är underbar! Jag älskar den. Allt från dialogerna, till karaktärerna och Colby. Dessen skriver på ett lättläst och bra sätt. Det är svårt att säga så mycket, det här är min nya favorit bok. Den är super bra.


Hej! Jag heter Carolina och jag är 13 år gammal. Jag skriver det jag vill, det jag tycker, tänker och det som inspirerar mig. Kent, One Direction, Håkan Hellström, Harry Potter, One Tree Hill & Gossip Girl är kärlek.
Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

 

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards