carolinatyp

Direktlänk till inlägg 23 april 2012

Vampire Academy del 1, 2 & 3 - Richelle Mead

Av Carolina ~ - 23 april 2012 14:50

Vampire Academy



Jag vet inte om jag har skrivit det, men jag har just läst ut del tre i Vampire academy serien. Första delen läste jag förra helgen och tvåan & trean sträckläste jag i helgen. Så grymt bra!!


Rose är en dhampir (Halv vampyr) och hennes bästa vän Lissa är en moroi. (hel vampyr) Så länge de kan minnas har det varit dhampirernas öde att skydda moroi från strigoi (odöda vampyrer) Dhampirerna utbildas till beskyddare. Rose ska bli Lissas beskyddare. Lissa är den enda kvar en sin släkt, en kungasläkt.


Törst: Lissa och Rose har rymt från skolan, för att något som hotar Lissa finns där. Lissa har nämligen en väldigt unik förmåga som många vill dra fördel av. Eller döda henne för. Efter två år på flykt kommer beskyddarna från skolan för att hämta tillbaka dem till S:t Vladmirs skola. Rose får träna all sin lediga tid för att komma ikapp de andra. Trots att de är mer eller mindre vampyrer är det som en 'vanlig' internatskola, med vänskap, kärlek, bråk och svartsjuka!


Fruset blod: Stora kungliga moroi familjer har blivit dödade av stora grupper av strigoi. Det verkar som om de vill utrota de kungliga morit familjerna. Det beynnerliga är att strigoi aldrig brukar gå ihop i sånna stora grupper som de har gjort nu. Det verkar även som om de tar hjälp av människor. Eleverna på S:t Vladmir blir skickade till en skidstuga för att vara säkra. En kille på skolan, Mason, är väldigt kär i Rose. hon gillar honom, men inte på det sättet. Till sist gör han något som får förödande konsekvenser för alla inblandade.


Skuggkysst: Det är dags för praktiken, och alla blivande beskyddare (noviser) blir tilldelades en moroi. Rose är helt säker på att hon ska bli telldelad Lissa, men istället blir hon tilldelad Lissas störande pojkvän Christian! Samtidigt har Rose stora kärleksproblem, och det pågår konstiga saker på skolan.. 


Det här er en 5/5 serie! Jag har läst 3/6 delar och jag är helt förälskad! Glöm Twilight, det här är något helt annat. Alla böckerna är superduper bra och jag älskar huvudkaraktären Rose. En utav de bästa sakena med böckerna är att huvudpersonen - Rose - inte är någon hjälplös person son Bella i Twilight. Istället är hon en kaxig halvvampyr med attityd. Älskar älskar älskar!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina ~ - 7 maj 2013 18:39


Hej!! Nu mian vänner mäller det snart och jag är sååå taggad! Snart ska jag äntligen, äntligen få se mina fina killar live. Herregud, jag kan inte fatta det men det är otroligt. 08.13 imorgon går tåget iväg till Stockholm. DÖR DET SKA BLI SÅ SJUKT KU...

Av Carolina ~ - 28 april 2013 16:53


Pappa har äntligen hittat ett bra (och köpt) begagnat pingisbord | Elin & Elsa | Jag & Elsa | Elin lånade Magdas glasögon och förvandlades till en lågstadiefröken | Födelsedagsbarnet Matilda hade tjejkväll i fredags | Alla mina fina & saknade vänn...

Av Carolina ~ - 28 april 2013 16:39


Jag ursäktar för den dåliga uppdateringen trots att jag inte behöver be om ursäkt. I alla fall har jag varit väldigt trött ganska länge nu. På mig själv, livet, allt, men framförallt skolan. Det har inte hänt något, inte alls, jag har bara inte haft ...

Av Carolina ~ - 7 april 2013 17:06

Hej! Nu är jag här igen, det visar sig för hur länge. Nu är i alla fall påsklovet snart slut och jag har i stort sett inte gjort någonting. Jag har varit med Tova, Adina och mina kära faster såklart. Jag har nu också gjort klart alla mina läxor som j...

-

Av Carolina ~ - 25 mars 2013 16:45


 


Hej! Jag heter Carolina och jag är 13 år gammal. Jag skriver det jag vill, det jag tycker, tänker och det som inspirerar mig. Kent, One Direction, Håkan Hellström, Harry Potter, One Tree Hill & Gossip Girl är kärlek.
Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

 

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards