carolinatyp

Alla inlägg under maj 2011

Av Carolina ~ - 9 maj 2011 15:45

Hejdär! :-D


Det har varit superfint hela helgen!! :D Idag med & det kommer bli ännu finare i morgon, super! Har legat och solat hela helgen. :p Sommarkäsnlor x 1000, och skolavslutiningen närmar sig med stormsteg. Sure, jag gillar dom inte, men den här kommer iaf inte på långa vägar bli lika jobbig som den förra..


Ikväll ska jag på träning, och då får jag nog mitt nya racket! :D Det är så härligt att vara på träningarna i slutet av terminen, för det är så lite folk där, så man får extra mycket hjälp av tränaren. :)


Ha det bra, puss!

Av Carolina ~ - 7 maj 2011 15:18

Hata Romeo.



        

"Jen och Chris hatar varandra. Varför skulle dom inte göra det? Deras föräldrar hatar ju varandra. Men när Jen för rollen som Julia och Chris rollen som Romeo, vad ska dom göra då?"


När Jen och Chris pappor gick i det militära tillsammans svek Chris pappa Jens pappa, och där startade den eviga fajten. Sjävklart tutar dom i sina barn samma sak, och både Jen och Chris tror på det. När dom får rollerna i pjäsen ställer dramaläraren ett ultimatum - om deras bråk förstör pjäsen får dom inte vara med. Jen går fullt ut i rollen som Julia, men sen kommer kyssen, på repetionen. Det förändrar allt, men Jen inser att hon ändå inte kan vara kär i sin värsta fiende, ellerhur?


Den där boken är superbra! Det är som en nutida Romeo och Julia berättelse. Att boken är skriven i du-form för den dock lite knepig, men man vänjer sig. Rachael var endast 14 år när hon började skriva boken - på en sajt på internet. När hon var 16 kom boken ut. Helt otroligt! Boken är full med känslor, dock är den lite overklig, tycker iaf jag. Men den är bra och verkligen läsvärd!

Av Carolina ~ - 7 maj 2011 15:12






Av Carolina ~ - 6 maj 2011 16:59

Hey!


Dagen har varit helt okej, vi hade utegympa, det var skitkallt och sen typ inge mer. :p Inget roligt iaf. Jag ska till uh med Amandus och kolla läget lite. ;) Sitter här och äter godis.. hm.


Pusshej.

Av Carolina ~ - 5 maj 2011 14:33

Liv & Lovisa.

 

 

     

"Liv och Lovisa är väldigt olika. Lovisa bor emd sin pappa i ett tvåvåningshus, är rik, intelligent och vacker. Liv bor med sin mamma i en tvåa och är varken vacker eller intelligent, enlig henne själv. Men hon har vännerna Rick och Tanja. När Liv & Lovisa får reda på att deras föräldrar är tillsammans närmar sig katastrofen ounvikligen."


Liv och Lovisa ska sluta nian, och är glada över att slippa varandra. Liv ska åka till Mallorca med Rick & Tanja. Allt kommer bli perfekt. Men en dag får hon reda på att hennes mamma är tillsammans med Lovisas pappa, Martin. När Liv och hennes mamam för möggelskada i duschen har dom ingenstans att vara - då bjuder Martin hem dom, att dom ska få bo med honom och Lovisa. Liv vägrar, hon vill inte, men hennes mamma förstår inte, förstår inte att Liv och Lovisa är fiender.


Omgomgomg, jag verkligen _ÄLSKAR_ den här boken!! Den är totalt underbar, superbra och man kan absolut inte låta bli att gråta i alla fall lite. Emme Granholm skriver på ett otroligt fängslande sätt, så man glömmer totalt bort tid och rum. Boken är mycket mer spännande än var den låter, mycket mer än två tjejer som hatar varandra. Helt klart en utan mina absoluta favoritböcker!

Av Carolina ~ - 3 maj 2011 14:45

Hejdär.


Det har regnat och snöat och haglat om vartannat hela dagen idag! :( Usch, usch fy! Jag, Jonathan & Cissi (Min granne) fick ta skydd när vi gick hem från budden för att det haglade så mycket. D:


Igår var ju jag på träning, och det gick superbra! Jag ska få ett nytt raket också. (y) Men jag fick spela med en av våra tränare hela tiden. (-: Jag ska ju på träning idag också. Härligt! Jag älskar verkligen att vara där, och det syns nog. :D


Idag hade vi idrott, och det gick väll helt okej. Vi körde basket, och vissa kör ju på i sitt eget race och bryr sig inte ett dugg om andra + att vissa inte följer reglerna, så det är ganska irreterande. ._.' Vi vann i match av tre, hehe. Men trots alla idioter och att det var typ 100 st som gjorde illa sig, var det ganska kul, för jag gillar att spela basket även om jag inte är så bra på det. :3


Nu ska jag titta på Fligh 29 Down, igen. Har typ 30 min kvar. ^^


Pusshej!

Av Carolina ~ - 3 maj 2011 14:33

Arvet.


  


"Adam har alltid sett folks siffror, datumet dom ska dö. Plötsligt märker han att han ser samma siffror överallt, 1 Januari 2027. Det är bara någon månad kvar dit och Adam har ingen aning om vad han ska göra, sen möter han ju Sara.."

 

Adam ser också siffror, precis som hans mamma Jem gjorde. Han tycker inte om det - han hatar det. Han och hans farmor

(Egentligen gammelfarmor) måste fly till London för att hans hemstad är översvämmad. När han börjar på sin nya skolan ser han Sara, och hon är den vackraste tjej han sett. Men så fort hon ser Adam springer hon skrikade iväg. Vad är det med henne? Har hon något att göra med "domedagen" 1 Januari?


Jag älskar Rachel's sätt att beskriva saker på. Boken är direkt fängslande och den flyter enkelt på. Vissa kapitel är lite tröglästa, men för det mesta går det bra. Jag älskar idén med att se folks döttsdatum. ^^ Men ändå, året är 2026 och 2027 där historien utspelar sig, och det är ju inte så långt dit, men världen har förändrats stort. Till något grymt. Folk bryrs sig bara om sig själv då. Men jag är ett stort fan av både "Döden i dina ögon" & "Arvet" och du borde verkligen läsa båda två. (:

Av Carolina ~ - 2 maj 2011 17:11

Hey!


Jag hade ett litet mål, att jag skulle läsa minst 15 böcker i April. Jag klarade det, haha, skryta. :p


Dom här läste jag:


Vampyrens märke av P.C & Kristin Cast

Tillsammans av Denise Rudberg

Var är Alaska? av John Green

Skuggvarelser av Magnus Nordin

Kram från Alice av Suzanne LaFleur

Det är så logiskt alla fattar utom du av Lisa Bjärbo

Sveket av P.C & Kristin Cast

Harry Potters magiska värld av David Colbert

Jag finns av Maja-Maria Henriksson

Piraternas fånge av Emily Diamand

Arvet av Rachel Ward

I rampljuset av Michelle Magorian

Nick & Norahs oändliga spellista av David Levithan & Rachel Cohn

Systrar i jeans av Ann Brashares

Fallet Mary-Lou av Stefan Casta


Jag rekomenderar verkligen alla! :D


Kram.


Hej! Jag heter Carolina och jag är 13 år gammal. Jag skriver det jag vill, det jag tycker, tänker och det som inspirerar mig. Kent, One Direction, Håkan Hellström, Harry Potter, One Tree Hill & Gossip Girl är kärlek.
Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

 

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards