carolinatyp

Alla inlägg den 7 januari 2012

Av Carolina ~ - 7 januari 2012 10:46

Älskar - Hatar.


   


Om din lillasyster säger att hon har blivit våldtagen, vill du slå ner killen som gjorde det, eller hur? Om din storebror blir anklagad för våldtäkt försvarar du honom, eller hur?


Mickeys lillasyster Karyn säger att hon har blivit våltagen, och dom anmäler det till polisen. Men innan rättegången är över vägrar Karyn att gå utanför lägenheten. Mickey vill hjälpa henne, så han lovar henne att han ska nita Tom, killen som våldtog henne. Men när Mickey kommer objuden till Toms fest, träffar han Toms lillasyster Ellie. Då bestämmer sig Mickey för att satsa på Ellie istället, pumpa ur henne information om hennes bror. Men efter ett tag växer en vänskap fram, och sen kommer kärleken...


Älskar - Hatar är en superbra bok! Den är väldigt strak. En bok om omöjlig kärlek, om lögner, vänskap och ansvar. Om det omöjliga, och sen om konsekvenserna när allt brakar ihop. En läsvärd boken som är skriven på ett underbart sätt, som flyter på jättebra och som man inte vill lägga ifrån sig. 4,8/5 får den i betyg. :)


Av Carolina ~ - 7 januari 2012 10:11

Hej!

Idag efter lunch blir det att dra till bästa Adina, sen ska jag sova där & vi ska kolla på film och ha det bäst. :) Det var så länge sen vi sågs så det ska bli så kul. (Adinas blogg: http://aadiina.blogspot.com)


Nu sitter jag här i pyamas och orkar inte röra mig ur fläcken. ;p Blir nog med största sannolikhet att jag lägger mig i sängen, äter godis & läser eller går ner och sätter mig vid datorn & tittar på tv samtidigt. ^^' Och ska försöka fixa mina Sims, dom funkar inte. :(


 

Gammal bild på mig & bästavän. ♥

Hörs.


Hej! Jag heter Carolina och jag är 13 år gammal. Jag skriver det jag vill, det jag tycker, tänker och det som inspirerar mig. Kent, One Direction, Håkan Hellström, Harry Potter, One Tree Hill & Gossip Girl är kärlek.
Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

 

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards