carolinatyp

Alla inlägg den 2 mars 2012

Av Carolina ~ - 2 mars 2012 19:11

Dag 1 - Förra årets bästa bok


 


Det faktumet att väöja ut förra årets bästa bok, men jag kollade egenom anteckningarna om vilka böcker jag läste under förra året och kom fram till att en av de bästa är verkligen Sanningen om Alice av Rebecca James. Konstigt nog recenserade jag inte den, så en snabb recension kommer nu. (Av det jag kommer ihåg, haha)


Katherine flyttar till Sydney med en stor hemlighet gömd inom sig. Hon bestämmer att skaffa sig ett nytt liv, utan inblandningen av hennes mördade syster och trasiga familj. När en tjej vid namn Alice vid Katherines nya skola vill bli vän med henne, blir hon otroligt glad och väldigt smickrad. Alice är populär och vacker, och en sådan som alal vill vara vän med. Tyvärr finns dett en anledning till att Alice vill vara vän med Katherine, en del som vill henne illa. När Katherine inser det är det redan för sent.


Det är verkligen en nbbjdawdbdfyuk bra bok, och det är inte utan anledning jag valde den till förra årets bästa bok. Den är kraftfull och dödlig, den tar andan ur en, och man kan inte sluta läsa. Det faktumet att man vet att den inte kan sluta något annat än illa gör den till en riktig sträckläsare. Älskar den!


Hej! Jag heter Carolina och jag är 13 år gammal. Jag skriver det jag vill, det jag tycker, tänker och det som inspirerar mig. Kent, One Direction, Håkan Hellström, Harry Potter, One Tree Hill & Gossip Girl är kärlek.
Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

 

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards