carolinatyp

Alla inlägg den 22 mars 2012

Av Carolina ~ - 22 mars 2012 19:27

Dag 4 - Favoritboken i favoritserien


 


Jag tycker att alla CHERUB böcker håller i stort sett samma höga mått. Men några favoriter är Fritagningen, Överlevarna och den som jag ska recensera; Gängkriget. Gängkriget är den tjockaste och mest allvarliga av alla böckerna. Jag läste den för ganska länge sen, så jag kommer inet ihåg så mycket, men jag ska recensera den lite snabbt.


London styrs av två gäng. Ett stort krig håller på att bryta ut mellan dem. Det är farligt - för de själva och för allmänheten. CHERUB skickar James' kompis Gabrielle och hennes pojkvän Michael på ett långt uppdrag för att infiltrera det största gänget. Några månader senare går uppdraget fel och Gabrielle blir knivhuggen. Uppdraget avbryts och Gabrielle läggs in på akuten, och svävar mellan liv och död. Men uppdraget hade ändå kommit så långt, så de vill inte bara ge upp. James åtar sig uppdraget att fortsätta infiltrera gänget. Det är ett högriskuppdrag och det kommer bli det farligaste han någonsin har gjort.


Jag tycker boken är super bra och mycket mer seriösa än de andra böckerna. De är också väldigt intressanta eftersom att sånna här gängbråk pågår på storstädernas gator varje dag. Den är väldigt spännande eftersom uppdraget är mycket farligare än de han har gjort tidigare. Helt enkelt jättebra!

Ovido - Quiz & Flashcards