carolinatyp

Alla inlägg under mars 2012

Av Carolina ~ - 7 mars 2012 15:09

Dag 2 - en bok jag har läst mer än 3 gånger


En bok som är en utav mina absoluta favorit böcker, som jag har läst fler än 2 gånger, är Var är Alaska? Personligen tycker jag att den är superbra, rolig och skriven på ett speciellt sätt. Boken är skriven Av John Green, som även har skrivit andra böcker som jag dock inte har hunnit läsa än. Var är Alaska? är en ganska okänd bok, som jag inte visste fanns innan jag hittade den bland alla böcker på biblioteket. Jag ångrar inte det minsta att jag lånade den!


 


Jag har redan gjort en recension på den, så vill ni läsa den får ni kolla under kategorin 'Böcker'. 

Av Carolina ~ - 7 mars 2012 14:43

Tjao. 

Spelas nu: Bon Jovi - Bed of roses


De här dagarna har varit så otroligt sega!! D: Trots det är det redan onsdag, haha. (?) Vi har inte gjort något speciellt, det har varit jättetråkigt. Fast jo, vi hade musik. Fast det suger, så ok.


Ikväll ska vi och kolla på Öppet hus på Klockarskolan, även fast jag inte ska gå där. ._. Pappa säger att jag kommer hamna där i slutändan i alla fall, men ja. Det kommer jag inte, så w/e. Men det blir nog bra, precis som jag brukar säga hela tiden. :p en det blir det ju i slutändan i alla fall, så jag har ju rätt. som vanligt. ;)


Mm, hej

Av Carolina ~ - 6 mars 2012 17:59

I miss that town, I miss their faces
You can't erase, You can't replace it
I miss it now, I can't believe it
So hard to stay, Too hard to leave it
If I could relive those days
I know the one thing that would never change




Av Carolina ~ - 4 mars 2012 15:44

Tjoho.




Det finns fyra tjejer som har startat ett UF-företag, där de köper jeans i andra hand och gör om dem till colla jeansshorts med utsmyckningar osv. Alla jeansen är då handgjorda, och de gör det här för att jeansproduktionen är en stor miljöbov. Shortsen är coola och helt unika! :3 Dessutom är de billiga, på 200-300 kr.


Jag vill tacka Gina för att hon skrev om dem på sin blogg! Tryck tryck på bilden ovanför för att komma till deras hemsida.   


Hej!

Av Carolina ~ - 3 mars 2012 15:59

Hej!

Spelas: One Direction -  Medley (Live i Sheffield)


Jag vill bara tacka alla som faktiskt tar sig tid att läsa min blogg. Förra året hade jag som mest med 66 besökare i April, och förra månaden hade jag hela 94 besökare. Älskar er!! ♥


Idag har jag inte gjort någonting, har faktiskt konstigt nog kollat på sporten på TV medan de andra var på Jonathans innebandy match. ;) Ikväll ska vi iväg och äta på Thairesturangen inne i stan, och det blir super för jag ÄLSKAR deras mat! ._.


Ses!

Av Carolina ~ - 2 mars 2012 19:11

Dag 1 - Förra årets bästa bok


 


Det faktumet att väöja ut förra årets bästa bok, men jag kollade egenom anteckningarna om vilka böcker jag läste under förra året och kom fram till att en av de bästa är verkligen Sanningen om Alice av Rebecca James. Konstigt nog recenserade jag inte den, så en snabb recension kommer nu. (Av det jag kommer ihåg, haha)


Katherine flyttar till Sydney med en stor hemlighet gömd inom sig. Hon bestämmer att skaffa sig ett nytt liv, utan inblandningen av hennes mördade syster och trasiga familj. När en tjej vid namn Alice vid Katherines nya skola vill bli vän med henne, blir hon otroligt glad och väldigt smickrad. Alice är populär och vacker, och en sådan som alal vill vara vän med. Tyvärr finns dett en anledning till att Alice vill vara vän med Katherine, en del som vill henne illa. När Katherine inser det är det redan för sent.


Det är verkligen en nbbjdawdbdfyuk bra bok, och det är inte utan anledning jag valde den till förra årets bästa bok. Den är kraftfull och dödlig, den tar andan ur en, och man kan inte sluta läsa. Det faktumet att man vet att den inte kan sluta något annat än illa gör den till en riktig sträckläsare. Älskar den!

Av Carolina ~ - 1 mars 2012 18:22

Hej!


Btw, tänker sluta med det här olika typsnitt-saken, det är bara drygt. Just so you know. Så nu blir det Times New Roman! :3 På tal om bloggendesign, så har jag bytt header, IGEN! Har inte gillat någon speciellt mycket på ett tag nu, men den jag har nu blev jag riktigt nöjd med. :3


Har varit på Kupolen idag med Amanda, och har haft sådan sjuk köp-ångest för jag har sett hur många snygga byxor och tröjor som helst, och jag har pengar, men jag får inte köpa något för att jag inte behöver. ._. Men det är kul att handla fast man inte behöver! Dagen med Amanda var awesome, puss på henne. Btw så var dygnet med min faster super, som vanligt! Ibland måste man ju ta ledigt från det hårda livet, jupp!


Det blir en fin bild på Chuck & Blair, för jag ÄLSKAR Blairs klänning där.  


Puss. ;) 

Ovido - Quiz & Flashcards