carolinatyp

Alla inlägg under april 2011

Av Carolina ~ - 20 april 2011 14:37

Piraternas fånge.

 

  

 

Året är 2216 och Storbrittanien är indelad i Storskottland och De sista 10 Engelska länen. Många städer står under vatten och alla är rädda för piraterna.

 

När fiskarflickan Lillys farmor blir dödad av piraterna, kidnappar dom också premiärministerns dotter dom är på besök i byn. Som straff för att dom i byn inte skyddade henne, ska dom bli hänga och tvångsinskrivna i armén. Lilly känenr att hon måste göra något - så hon tar en diamant från en tant i byn som tydligen var väldigt värdefull, som hon ska ge till piraterna så att allt ska ordna sig. Hon och hennes havskatt Katt ger sig ut på sjön - men det visar sig inte vara så lätt som dom först trodde. Lilly får lov att ta hjälp av piratpojken Zeph, men genom att ljuga. En dag får Zeph höra att hon har ljugit..


Boken är jättebra, jag verkligen älskar framtidsromaner. Den här var väldigt speciell, med alla pirater och det. Men det roligaste är ändå att all teknik framstår som något dåligt, den är bortglömd. Det är precis som förr i tiden fast det är en framtidsroman. Lite kul faktiskt. Språket flyter på ganska bra och den är lätt att läsa. Den har en asbra handling också. Super!


Av Carolina ~ - 19 april 2011 14:51

Hejdär.


Snart är det påsklov, så sjukt härligt! :) Har snott ihop en liten lista på böcker jag ska försöka läsa & recensera under påsklovet.


Den femte systern - Mårten Sandén

Nick & Norahs oändliga spellista - Rachel Cohn & David Levithan

Jag är kvar hos er - Peter Pohl

Döden i dina ögon - Rachel Ward.


Det blir lite läsning, men det borde vi hinna med. :3 Just nu håller jag på med Rachel Ward's fortsättning på "Döden i dina ögon" - Arvet. Den är super, super bra, och jag kommer snart recensera den. (-:


Sen har jag fått tag på en hel del filmer som jag bara måste hinna se!


Harry Potter och Dödsrilikerna Del 1

Remember me

Dear john


Awesome! Det kommer bli ett asbra jullov. Idag hade vi idrott, så vi skulle hålla på med typ volter & sånt, och då skulle jag göra någon konstig bakåtvolt-grej på en sånhär stång, och precis när det började gå bra för mig  var lektionen slut. :(


       

Ha den bra.

Av Carolina ~ - 17 april 2011 12:00

Hej.

 

Jag vet inte vad det är, och det stör mig mer än någonsin. Dom här veckorna har jag varit jätteglad, nästan jämt iaf. Nu vill jag bara sticka, men jag vet inte vad jag ska sticka ifrån.. Jag behöver en förändring. Nu kommer sommaren - en förändring, jag jag står här, likadan. Jag vet inte varför eller vad det blir, eller om det blir alls. Men jag behöver en förändring.


Sommaren gör mig bara ledsen, även om jag älskar det fina vädret.. Det får mig att tänka på 'slut', lixom. Skolavslutningar, speciellt. Det är något som har haft stor inverkan på mig, skolavslutningar. Men iofs, det var ju då ni försvann, det var ju då vi krossades. Jag vet inte, men en sak är säker, jag hatar skolavslutningar.


Samtidigt älskar jag dom. Den härliga känslan, att skolan är över, det är lov, sommar. Med bad, sol, kompisar. Det är härligt. Men för att börja på något, måste man sluta med något annat. Jag vet inte. Jag tycker inte om det. Och jag vet inte vad som händer. Jag hatar att inte veta! Tillslut kommer jag väll få reda på vad 'det' är, vad det är som händer. Men antagligen precs som vanligt - sist & utan att fatta det.


Tackhej.

Av Carolina ~ - 16 april 2011 14:46

Hey!

- Och så måste jag ju tacka Sanna, http://shela.webblogg.se/ som tippsade mig om sidan -


Ja, nu har jag snott ihop en ny header, en lite mer sommrig + att jag började tröttna på den andra. :p Jag hoppas ni gillar den, och bilderna kommer från www.weheartit.com. Kolla gärna in där, det finns massor med fina bilder! (: Idag ska vi på 60-års kalas. Min morbrors sambo fyller år.. Och jag och mamma tog en liten cykeltur till min moster och sålde lite majblommor. ^^' Det är ju så sjukt fin väder. :o Sommaren är verkligen påväg, man blir så sjukt glad då. :D Ha en bra dag!


Kram.

Av Carolina ~ - 15 april 2011 21:36

Jag finns.


  


I skolan blir Johanna misshandlad av Vedin och Martin. Hemma blir hon det av sin mamma.

 

Johanna är 14 år. Hon går i skolan. Har en familj. Allt borde va som vanligt. Men nej, hon blir misshandlad. Hon är aldrig säker, vet aldrig vad som kommer näst, ändå tycker hon att det är hennes eget fel. Hon är ju trots allt så äcklig och ful, så hon får skylla sig själv om dom slår henne. Eller? Hon blir slagen och sparkad, hånad och förlöjligad. Hennes slävförtroende och självkänsla är så långt ner den kan komma. Tillslut kommer hon på att den ändå som kan göra något för att ändra på det är henne själv.


Ibland är det nästan att man inte vill läsa vidare, den är så hemsk. Sen bygger ju boken också på författaren, Maja-Marias egen uppväxt. Det är otroligt att något sådant får hända - att folk ser det men låter det fortsätta. Boken är jättebra, fast hemsk dock, och är skrivet på ett enkelt och lättläst vis.

Av Carolina ~ - 15 april 2011 21:15

Hejhopp!

- Jag saknar er x 1000, snart ett helt jävla år sedan -

Va på Kupolen med Adina idag, vi hade skitkul, haha. Sen träffade vi Robin & Linus där, och Linus satt och kastade salt på Adina. :p Men jag köpte ingenting, för jag ska spara tills jag & mamma åker till Stockholm i Juni. ^^' Ska köpa asmycke då. :D Men det var ju fan depprimerande att gå där för man hittade så mycket snygga kläder som man inte kunde köpa. :( Det var bra på skolan idag iaf, vi hade typ bara idrott och tittade på film, New moon. (y)


Bästvän Adina fyller år idag! ♥

Av Carolina ~ - 13 april 2011 14:18

Hey!


Dagen har varit helt okej, fast nu ska vi tydligen sälja Majblommor OCH Newbody. :s Det är helt sjukt.. Vi hade matte, och då ramlade Tova av stolen, haha, vi skrattade skitmycket. :p Vid 15.55 ska jag & Jonathan åka in till Biblioteket i Säter. ^^ Jag har ju varit på biblioteket i skolan idag, och lånat 1 bok +  att jag redan har en hemma + att jag har massor med egna böcker jag ska läsa, så jag kommer få ångest när jag ska välja vilka böcker jag ska långa, eheh. ^^' Typisk mig, jao. Idag var det dåligt väder IGEN, kan det inte hålla i sen någon gång, usch!? D: .. Sen hade vi Polen läxförhör idag, och jag tycker att det gick ganska bra. :3


Hejdå!


Hej! Jag heter Carolina och jag är 13 år gammal. Jag skriver det jag vill, det jag tycker, tänker och det som inspirerar mig. Kent, One Direction, Håkan Hellström, Harry Potter, One Tree Hill & Gossip Girl är kärlek.
Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

 

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards